Pozycjonowanie międzynarodowe – jak wykorzystać SEO za granicą i o czym pamiętać?

Prowadząc biznes, zdarza się, że stajemy przed możliwością jego rozwoju na rynek międzynarodowy. W dobie globalizacji oraz rozwoju turystyki pozycjonowanie stron internetowych jest rozwiązaniem pozwalającym na zbudowanie fundamentów rozpoznawalności, dotarcie do szerszego grona odbiorców oraz wzrost zysków. Jak myśleć o zagranicznym SEO?

Najważniejsze zasady pozycjonowania międzynarodowego 

Kraj

Przede wszystkim stajemy przed wyborem kraju. Strategia optymalizacji i promocji będzie zależeć od specyfiki danego miejsca. Musisz więc wziąć pod uwagę język, konkurencyjność słów kluczowych, regionalne tradycje oraz charakter link buildingu. Większość świata korzysta z wyszukiwarki Google, co znacznie ułatwia Twoje zadanie. 

Język

Nie możemy mówić o efektywnym pozycjonowaniu, jeśli nie znamy przynajmniej podstaw języka wybranego kraju. Jest to szczególnie ważne w kontekście pozycjonowania stron internetowych pod kątem słów i fraz kluczowych. Musisz umieć odkryć intencje wyszukiwania swoich klientów oraz tworzyć materiały, które będą dla nich przydatne, a przede wszystkim zrozumiałe.

Domena

Działając w innym kraju, musimy zdobyć zaufanie nowych konsumentów. Najlepszą metodą jest założenie domeny w danym kraju. Pamiętaj, że końcówki „.de”, „.fr” czy „.uk” pokazują, że interesuje Cię rodzima kultura mieszkańców.

Od czego zacząć pozycjonowanie?

Już podczas opracowywania strategii musisz przeanalizować sytuację rynkową kraju oraz ocenić jego potencjał. Sprawdź PKB w przeliczeniu na jednego mieszkańca, zobacz, jakie udziały w sprzedaży mają witryny e-commerce i co najbardziej interesuje zagranicznych klientów. Dodatkowo powinieneś wziąć pod uwagę krajową i lokalną konkurencję – pamiętaj, że musisz wpisać się w tkankę kraju, a nie jest to proste zadanie.

 

Kolejnym elementem jest dopasowanie algorytmów do wyszukiwarki dominującej w danym kraju. Sprawdź, jakie metody pozycjonowania cieszą się tam największym zainteresowaniem, aby nie zostać w tyle. To, co sprawdza się w Polsce, nie musi działać w innym miejscu.

 

Weź również pod uwagę różnice w strefach czasowych. Jest to ważne w kontekście dostępu do kanałów komunikacyjnych, czasu publikowania komunikatów czy targetowania reklam. Skorzystaj z narzędzi Kalendarza Google, który pozwala na ustawienie wielu różnych stref czasowych. Dodatkowo możesz zapisywać tam wydarzenia sezonowe, które również wpływają na konwersję i klikalność na stronie.

 

Na koniec content. Pamiętaj, że tym, czego szukają odbiorcy niezależnie od kraju, jest właśnie treść. Musisz cechować się oryginalnością oraz tworzyć autorskie materiały. Treść jest podstawą pozycjonowania stron internetowych. Poznaj potrzeby odbiorców zagranicznych i daj im coś, czego nie mogli znaleźć do tej pory. 

Wnioski

Pozycjonowanie stron internetowych za granicą nie jest prostym zadaniem. Wymaga zaangażowania oraz znajomości innej kultury. Jest to jednak możliwość na rozwój i zdobycie międzynarodowych zasięgów. Wykorzystaj więc moc SEO.